Bezoek in Saas Fee - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Marleen Eijnden - WaarBenJij.nu Bezoek in Saas Fee - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Marleen Eijnden - WaarBenJij.nu

Bezoek in Saas Fee

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

23 Maart 2007 | Zwitserland, Bern

Hallo allemaal,
weer een berichtje van mij omdat het al zo lang geleden is dat ik wat heb geschreven. Maar daar had ik een reden voor...veel bezoek vanuit het Kikkerlandje en ik een bezoek aan Oostenrijk.
Een paar weken geleden kwam Anne (mijn beste vriendin) en een vriendin van haar, Anna Karin, mij een weekje bezoeken. Was super leuk hun te zien. Ze bleven bij mij in mijn studio slapen, dus het was een volle, gezellige boel. Anne en Anna Karin hadden veel eten meegenomen en ook….drop. O, wat had ik dat al lang niet meer gegeten en ik kan je vertellen…het smaakte weer fantastisch. Ik heb hun Saas Fee laten zien, het dorp, de barretjes, de pistes en natuurlijk mijn collega’s. Jammer genoeg was het deze week slecht weer, veel sneeuw en nevel en hele harde storm. Hierdoor heb ik zelfs een hele dag geen les kunnen geven want het hele gebied was gesloten wegens lawinegevaar. Hieronder ook weer alle foto’s.
Aansluitend hieraan kwamen papa, mama en Suzan ook een weekje. Heb elke avond met hun gegeten en werd echt verwend. Gelukkig was het deze week wel wat mooier weer en ik heb zelfs met hun nog wat kunnen skiën omdat ik niet altijd les had. Ik heb helemaal geen foto’s gemaakt deze week, maar Suus, misschien heb jij nog wat foto’s die ik op de site kan zetten?
Op zaterdag 10 maart ben ik met papa en mama naar Bern gereden, waar ik de trein heb genomen naar Kaprun in Oostenrijk. Ik mocht daar een week opleiding geven aan studenten Sport & Bewegen die hun certificaat voor Assistent Skileraar wilden halen. Ik kende hun al vanuit Nederland en het was dus ook erg leuk hun na drie maanden weer terug te zien. Ik had maar 3 jongens in de groep dus we hebben enorm veel kunnen skiën. Super mooi weer, perfecte sneeuw en veel gezelligheid ondanks het strakke schema van half 7 opstaan, 5 uur skiën, ’s middags theorie, ’s avonds theorie en aan het einde van de week de examens. Maar de jongens hebben het alle drie gehaald, waar ik natuurlijk trots op ben.
Daarna ben ik weer met de trein (11 uur lange reis) terug naar Saas Fee gereisd. Geweldig om weer ‘thuis’ te zijn, want zo voelde het wel een beetje.

  • 23 Maart 2007 - 20:55

    Volle Ome Loek:

    Ik had je dus al een hele tijd gemist, maar wist inmiddels dat de "ouwelui" en je zus op bezoek waren. Dus ging er al vanuit dat je nergens meer tijd voor had.
    Dan komt er nog zo'n tripje naar Kaprun tussendoor en weg is de familieband.
    Volgens mij heb je nu ook een diploma voor Oostenrijk gehaald.Dat wordt volgend jaar dus pendelen, de ene week zwitserland de andere week oostenrijk.
    Jammer echter voor jou dat het wintersport-seizoen maar zo kort is en je je daarna maar weer moet bezighouden met het alternatief in ons kikkerlandje.
    Duik dus maar - zolang het nog kan - als een echte eskimo in je iglo.

    Grúzzie


  • 25 Maart 2007 - 13:58

    MMaria:

    tja ik weet goed hoe het voelt om weer thuis te zijn, al bedoelen wij daar iets anders mee. Na de heerlijke week in SaasFee,- voor een deel ook samen met Moniek en Richard,- genietend van al die vers gevallen sneeuw met alle liften en pistes open, wonen in een super appartement wat toch wel ontzettend verrukkelijk was, was het toch wel errug wennen in het natte en inmiddels koude Nederlandje. Maar "we'll be back"!
    Dag schat, we kijken uit naar nog meer mooie foto's als die bijgeplaatst kunnen worden.
    Liefs van ons, xxx ook namens pPeter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Vanaf 1 december 2006 zal ik een heel seizoen doorbrengen in Saas Fee (Zwitserland). Ik ga daar werken bij Eskimos Ski & Snowboardschool (http://www.eskimos.ch/). adres: Haus Santa Fee, 3906 Saas Fee, Zwitserland. telnr: +41 79 285 3236

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 70796

Voorgaande reizen:

01 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: