Eskimos Event - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Marleen Eijnden - WaarBenJij.nu Eskimos Event - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Marleen Eijnden - WaarBenJij.nu

Eskimos Event

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

23 Maart 2007 | Zwitserland, Bern

Hoihoi,
weer een berichtje van mij om jullie te vertellen over het Eskimos event van afgelopen woensdag. Met alle collega's van Eskimos gingen we wat leuks doen...en wat voor leuks.
Op woensdagmiddag 16.00 uur moesten we met z'n allen verzamelen bij een lift in Saas Fee. Wat we mee moesten nemen...rugzak met lawinepieper, schep, sonde en slaapkleding. We gingen vanaf bovenaan de sleeplift naar een berghut op 3000 meter hoogte skiën en zouden daar de nacht doorbrengen om de volgende ochtend met een berggids te gaan freeriden. Het was een fantastisch uitzicht vanaf die hut. 's Avonds met z'n allen kaasfondue gegeten en spelletjes gespeeld. Om 22.00 uur was het Hütteruhe dus moesten we eigenlijk ons bed in. Maar het viel niet mee om dan al te gaan slapen in een slaapzaal waar het zo'n 10 graden boven nul was. Gelukkig had de eetzaal een openhaard waar we wel warm konden zitten. De volgende ochtend zijn we met een berggids offpiste gegaan. Echt heel gaaf om dat met alle collega's te kunnen doen. Op een gegeven moment moesten we door een couloire skiën van 2 meter breed en een heel aantal meters lang en steil naar beneden. Ontzettend spannend, maar aan die spanning kwam snel een eind toen Adi, een van mijn collega's na de couloire viel en zijn schouder uit de kom had. Met veel pijn is hij met een helicopter afgevoerd naar het ziekenhuis. Gelukkig is er nix gebroken, maar zijn seizoen zit er nu al op. Een jammer eind van een super event. De foto's zal ik snel bij dit bericht plaatsen, want door een storing kan ik nu geen foto's plaatsen. Die komen snel.
Liefs Marleen

  • 24 Maart 2007 - 23:20

    Suusje:

    Hai Marleentje, lief zusje,

    Leuke verhalen en foto's.Van mama hoorde ik ondertussen vanmiddag al the "full story" van het Eskimo Event, wat een verhaal zeg! Ik ga je van de week een keertje bellen om bij te kletsen, wantmis je best een beetje erg hcoor.
    Vandaag waren paps, mams en Cock en Rieneke gezellig bij mij om mijn verjaardag nog te vieren. Het was super gezellig en we hebben heerlijk gegeten. Ze zijn pas net weg en nu zit ik hier met die mega afwas!!! Nee flauw, ze boden nog aan mee te helpen maar hoefde niet van mij.
    Zo dadelijk als het bij ons 1 uur 's nachts is gaan in Melbourne de WK zwemmen beginnen, Martin en zijn zwemmer zijn er helemaal klaar voor en ik zorg natuurlijk ook dat ik kant en klaar in pyjama met dekbed op de bank voor de TV zit. Dit wordt een super hectische, maar ook mooie week voor Martin en de hele zwemploeg, maar wat mij betreft is het mooi geweest en moet ie maar snel weer terug zijn voor een hele dikke knuffel van mij (en ik natuurlijk een hele dikke knuffel van hem).
    De afgelopen cursus week in Ellecom was geslaagd, mega mooi en heerlijk hotel, goede sprekers en een heel boeiend en interessant programma....kortom Suusje is blij!
    Hou het het laatste maandje in Saas Fee nog even heel leuk en geniet ervan.

    Hele dikke kus van mij

  • 25 Maart 2007 - 14:08

    MMaria:

    ja meissie, gelukkig weten we dat jij het erg leuk hebt in SaasFee, maar het zou toch wel heel erg feestvreugde-verhogend zijn als jij ook eventjes in Amsterdam erbij had kunnen zijn. Het was zo gezellig. Je weet hoe gastvrij en sfeervol ons Suzanneke je kan verwennen. We hebben je echt gemist daarbij! Maar het is wel echt dik feest voor ons te zien hoe happy onze beide dochters zijn. "Count your blessings", heet dat dan. Nou dat doen we..., reken maar van yes!
    We kijken uit naar de foto's van je Eskimos Event.
    Liefs, xxx MMaria

  • 27 Maart 2007 - 11:57

    Roy:

    Marleentje!!Goed te horen dat je het zo goed naar je zin hebt daar:-) Veel plezier nog daar!Zit vanaf augustus trouwens 2 maanden in Ehoven,dan moeten we zeker eens gaan terrassen!Have fun daar!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Vanaf 1 december 2006 zal ik een heel seizoen doorbrengen in Saas Fee (Zwitserland). Ik ga daar werken bij Eskimos Ski & Snowboardschool (http://www.eskimos.ch/). adres: Haus Santa Fee, 3906 Saas Fee, Zwitserland. telnr: +41 79 285 3236

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 70785

Voorgaande reizen:

01 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: