Skitest in Ski Magazine - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Marleen Eijnden - WaarBenJij.nu Skitest in Ski Magazine - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Marleen Eijnden - WaarBenJij.nu

Skitest in Ski Magazine

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 April 2007 | Zwitserland, Bern

Hallo allemaal,

Weer een bericht vanuit Saas Fee, waar ik net weer ben, want ik zat afgelopen week in St. Moritz, in Zwitserland. Niet zomaar vakantie, nee, ik mocht daar meedoen aan de skitest van het Ski Magazine. Ik ging zaterdag 31 maart met de Glacier Express, een panorama trein, naar St. Moritz. Totaal een reis van 8,5 uur, met 400 km overbrugging. Lange, maar hele mooie reis, door de bergen met heel veel mooie spots. ’s Avonds kwam ik daar aan en leerde ik alle andere test skiërs kennen. De meeste kende ik al maar een enkeling was nieuw. Mijn job….testen van alle verschillende soorten ski’s die volgend seizoen in de winkel te koop zijn. Jullie snappen, ik mag nix over de resultaten zeggen, maar er zaten een paar ontzettend lekkere ski’s bij. Dus als jullie iets nieuws willen kopen, wacht tot november en ik kan jullie een paar hints geven.
We verbleven in een designer hotel, ik sliep in een Mexicaanse kamer. De eerste dag moesten we in de mist, comfort ski’s testen. De tweede dag dames ski’s en skis onder €350,-, derde dag sportcarve ski’s, vierde dag super cruisers en vijfde dag nog meer dames ski’s. Hard werken, lift omhoog, ski testen op verschillende eigenschappen zoals slippen, snijden, korte bochten, lange bochten, off piste, buckels en dan als ik in het testcenter terug kwam de ski beschrijven op papier en weer op weg met de volgende. Weinig pauze, alleen maar doorgaan, maar echt gaaf. Dan kwamen we in het hotel, konden we douchen en moesten we bezig met de nabespreking, alle ski’s nabespreken.
Alle skiërs waren skileraren, maar echt hele goede, dus voor mij echt een uitdaging om te laten zien wat ik kan. Het was echt een super week, met veel verschillende weertypen, sneeuw, nevel, zon, harde sneeuw, zachte meuk etc. Echt een onwijs gave week, hoop dat ik nog een keer zo’n kans krijg. Een aantal foto’s heb ik kunnen maken maar de rest moeten jullie te zijner tijd bekijken in het Ski Magazine.

Tot snel.

  • 06 April 2007 - 18:30

    MMaria:

    hé lief Marleentje,
    lees ineens dit bericht en heb jou zelf nog niet gesproken. Maar zal ik jou eens eventjes zeggen wat goede skietjes zijn: Elan. Ja echt!!
    Alle gekheid op een stokje, het is ook nu weer een super weekje geweest voor jou zo te lezen in het bericht en te zien aan de foto's. Hopelijk spreken we elkaar snel door de telefoon om bij te kletsen, maar je moet natuurlijk eerst eventjes feesten met de collega-vrienden in SaasFee.
    Fijne ski-Paasdagen voor jou.
    Tot snel,
    liefs en xxx MMaria.

  • 08 April 2007 - 11:21

    Suusje:

    Lief zusje,

    Klinkt weer als muziek in de oren, hard werken maar hoop lol. En heel mooi weer zie ik. Wat dacht je...ik zet maar een hele grote zonnebril op, dan zien ze mijn chocotof gezichtje niet zo erg! Lekker koppie.
    Weet je...hier is t zomer en bij Martin op z'n terras is het lekker wegsmelten...letterlijk en figuurlijk ;-)
    We zijn niet meer naar Parijs gegaan, maar gewoon hier aan het genieten ...en ik moet zeggen, dat is aan ons goed besteedt. Hele leuke gezellig Paasdagen, het zal wel druk zijn met lessen nu, of niet?

    Vind het leuk dat je over een maandje al weer terug bent, mis je wel en ik ga je dus snel bellen om eventjes al je verhalen te horen en jij de mijne.


    Dikke kus Suusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Vanaf 1 december 2006 zal ik een heel seizoen doorbrengen in Saas Fee (Zwitserland). Ik ga daar werken bij Eskimos Ski & Snowboardschool (http://www.eskimos.ch/). adres: Haus Santa Fee, 3906 Saas Fee, Zwitserland. telnr: +41 79 285 3236

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 70784

Voorgaande reizen:

01 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: