Afsluitingsweek in Valtho - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Marleen Eijnden - WaarBenJij.nu Afsluitingsweek in Valtho - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Marleen Eijnden - WaarBenJij.nu

Afsluitingsweek in Valtho

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

05 Mei 2007 | Frankrijk, Val Thorens

Na 2 dagen in Nederland te zijn, mocht ik vrijdag nacht (ruim een week geleden) weer in de materiaalbus stappen om op weg te gaan naar Val Thorens, Frankrijk.
Afsluitingsweek…oftwel: een week met zo’n 5000 Nederlanders die van het mooie weer, de goede sneeuw, de nieuwste ski’s en snowboards (seizoen ‘07/’08 ) en alle feesten en het alcohol willen genieten. Een paar dagen mooi weer gehad, maar ook sneeuw, regen, wind, hagel en mist. De sneeuw was zeker niet top, maar je kon nog van een aantal pistes glijden. De nieuwe ski’s en snowboards waren wel top (en dan vooral die van Elan) en ook de feestjes en alcohol waren aanwezig.
Mijn job daar…op het testcenter de consumenten, die ski’s wilden testen, van ski’s voorzien en adviseren en uitleg geven. Maar dan wel alleen van Elan ski’s. Dit was alweer het derde jaar dat ik mee mocht en heb alweer voor het derde jaar een topweek gehad.
In 10,5 uur zijn we naar Valtho gereden, maar we hebben ook nog even in Albertville bij zo’n enorme supermarkt boodschappen voor de hele week gedaan, want boven op de berg is het veel duurder. Dit jaar waren we met heel veel mensen van Elan en Nitro (o.a. deze merken worden geïmporteerd via Kubus Sports), niet alleen teamriders maar ook mensen die bij Kubus Sports werken. Dat bracht natuurlijk een hoop gezelligheid met zich mee. We zaten met z’n allen in twee grote appartementen aan de piste. Elke ochtend om 7.15 uur stond Marleen bij de bakker voor vers brood en om 8.15 uur moesten we richting piste om of met de lift of met een pistebully of sneeuwscooter naar het testcenter te gaan. Daar om half 9 alle ski’s uit een garage bij het testcenter en de tent opzetten. Dan om 9 uur was dat helemaal klaar en konden we aan de koffie en wachten op de eerste testers. Dit ging dan door tot een uurtje of half 4 – 4 uur. En dan mochten we alles weer afbouwen en terug de garage in. Half 5 waren we zo’n beetje klaar en konden we nog even op het dakterras feesten, want elke dag stond daar een dj te draaien. ’s Avonds af en toe ook nog op stap, maar niet al te vaak gedaan, ik word natuurlijk ook weer een jaartje ouder ;-).
Ik heb deze week tussendoor ook nog een paar snowboardjes kunnen testen, waarvan ik er alweer 1 heb besteld. Helemaal niet meer op de ski’s gestaan, aangezien ik 5 maanden skiën al best even genoeg vond.
Afgelopen zaterdag weer naar huis gereden. Het winterseizoen is nu echt voorbij…ik wacht al op de eerste sneeuwvlokken van seizoen 07/08.

  • 08 Mei 2007 - 09:45

    MMaria:

    ja ik weet dat je een hartstikke zwaar leven hebt als ski- en intussen ook snowboard fanaat. Maar wel heel gezellig dat je weer thuis bent! Helemaal nu bijna(!!) alle thuisgebrachte bagage ook weer een eigen vertrouwde en opgeruimde plaats heeft gekregen :wink:.
    Overigens mag voor mij voorlopig overdag wel even weer de zon hier gaan schijnen en zoek jij Montana Snowcenter op voor testen van je nieuwe ski's en snowboard.
    Liefs en xxx MMaria

  • 01 Juli 2007 - 13:54

    Hannes:

    Ciao Leentje!

    Finaly I got time to check out your latest pics and storys. I dont understand much but I can see that you had very much fun on the pics. ;-)

    How was your birthday???
    Mine was very nice and long! *g*

    Wish you the best ...

    XOXO Hannes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Vanaf 1 december 2006 zal ik een heel seizoen doorbrengen in Saas Fee (Zwitserland). Ik ga daar werken bij Eskimos Ski & Snowboardschool (http://www.eskimos.ch/). adres: Haus Santa Fee, 3906 Saas Fee, Zwitserland. telnr: +41 79 285 3236

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 70792

Voorgaande reizen:

01 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: