Winter Event 2007 - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Marleen Eijnden - WaarBenJij.nu Winter Event 2007 - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Marleen Eijnden - WaarBenJij.nu

Winter Event 2007

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 November 2007 | Oostenrijk, Sölden

Na hele lange tijd weer eens een bericht van mij. Niet omdat ik in de tussentijd nix heb meegemaakt, nee juist het tegendeel, maar ik dacht laat ik weer eens wat fotootjes op de site zetten met een verhaaltje. Dit keer vanuit het winterse Sölden in Oostenrijk. Een paar dagen meehelpen op het Winter Event 2007, oftewel de skitest voor winkeliers. Hier konden winkeliers ski's testen die ze zelf in de winkel verkopen. En mijn taak...de stand van Elan op- en (eind van de dag) afbouwen en tussendoor beginners lesgeven.
We vertrokken op zaterdag ochtend met z'n allen en hadden gelukkig alleen maar regen onderweg (ondanks de berichten over heel veel sneeuw). Alleen op de laatste 2 wegen naar ons hotel toe lag er sneeuw op de weg en moesten we (lees: de twee mannen onder ons, Kenny en Geoffrey) sneeuwkettingen omdoen. Wij (Linda, Juliette en ik) hebben ze maar goed aangemoedigd ;-).
Op zondag en maandag was de gletscher gesloten vanwege de vele wind en sneeuw en konden we in het winterskigebied skiën. Boven op de berg was het aan het sneeuwen en was het zicht niet super, maar ik heb heerlijk in de poeder gereden. Moest ik niet lesgeven dan? Eigenlijk wel, maar er was op dat moment niemand, dus had de leiding maar besloten om pas lessen te geven vanaf maandag. Ik heb me goed kunnen vermaken die dag. De tweede dag heb ik les moeten geven aan twee mannen en een vrouw, maar bij de laatste afdaling van de dag brak de vrouw haar hand. Niet relaxed, want ik voel me toch verantwoordelijk. Maar gelukkig was ze wel weer gewoon bij het grote feest in de Fire & Ice die avond. Een gaaf feest, met z’n allen uit ons dak. Maar de volgende ochtend moest er gewoon weer gewerkt worden. Deze dag was het een strakblauwe hemel en weer fantastische sneeuw. Ik hoefde alleen maar de ochtend les te geven, want de twee overgebleven mannen gingen al tussen de middag naar huis. Dus zijn Debbie (zij gaf ook les) en ik samen lekker gaan rijden en ook nog een paar off piste plekken meegepakt. Heerlijk, zo’n leventje!
Maar ja, aan alles komt een eind, ook aan dit reisje. ’s Middags al het materiaal weer in de bus en rond half 5 weer richting Nederland gereden. Marleentje was uiteindelijk om 3 uur s’ nachts weer in Den Haag.

En nu….nu weer bezig als rayonmanager (artsenbezoeker) voor de firma Lilly Nederland in regio Den Haag / Rotterdam. Sinds 1 augustus heb ik dus een vaste baan. Hartstikke leuk werk, heel afwisselend. En daarbij rij ik ook nog eens in een auto van de zaak ;-). Nee, zo slecht heb ik het niet, ondanks dat ik deze winter niet heel veel in de bergen te vinden zal zijn…

  • 22 November 2007 - 13:28

    Suusje:

    Ziet er te lekker uit!! Krijg sneeuw en ski en wintersport kriebels!

    Leuk dat je ons nog op de hoogte houdt Leentje.

    Veel plezier morgen en zaterdag op Texel voor je werk.

    Kus Suusje

  • 22 November 2007 - 14:16

    Volle Ome Loek:

    Marleen, het lijkt mij een straf om tijdens het uitoefenen van je leuke baan er tussenuit te moeten, helemaal naar Oostenrijk, om daar in de sneeuw te ploeteren !! en dan weer helemaal dat kolere-eind terug.

    Maar alle gekheid op een stokje, als je dit soort dingen kunt combineren en beide als hobby kunt doen, wat wil een mens dan nog meer.

    Ik wens je in ieder geval nog een groot aantal van dit soort dingen toe !
    Misschien moet je de komende maanden maar eens voor je werkgever marktverkenningen in Oostenrijk of Zwitserland gaan doen.

    Veel plezier in ieder geval en de groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Vanaf 1 december 2006 zal ik een heel seizoen doorbrengen in Saas Fee (Zwitserland). Ik ga daar werken bij Eskimos Ski & Snowboardschool (http://www.eskimos.ch/). adres: Haus Santa Fee, 3906 Saas Fee, Zwitserland. telnr: +41 79 285 3236

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 70794

Voorgaande reizen:

01 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: