Skitest 08/09 in St. Moritz - Reisverslag uit St. Moritz, Zwitserland van Marleen Eijnden - WaarBenJij.nu Skitest 08/09 in St. Moritz - Reisverslag uit St. Moritz, Zwitserland van Marleen Eijnden - WaarBenJij.nu

Skitest 08/09 in St. Moritz

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 April 2008 | Zwitserland, St. Moritz

Na Saas Fee moest ik gelijk doorrijden naar St. Moritz om daar, net als vorig jaar, mee te doen aan de skitest van het Ski Magazine. Weer met 9 andere Nederlanders alle ski’s voor het volgende seizoen (seizoen ‘08/’09) testen, wat een straf ;-).
De meeste testers had ik een jaar geleden voor het laatst gezien, dus het was weer even goed bijkletsen. Waar ik vorig jaar in een Mexicaanse kamer sliep, was het dit jaar een Afrikaanse kamer, super mooi.
Het testen was weer ontzettend leuk en leerzaam, dames ski’s, comfort ski’s, sportcarvers, supercruisers en all mountain ski’s hebben we getest. Na het testen hadden we altijd in het hotel een nabespreking om elk skietje nog eens goed onder de loep te nemen en ons uiteindelijke oordeel te geven. Tijdens deze week zijn er, door een pro, weer geweldige foto’s gemaakt, kan haast niet wachten ze te zien. Maar zelf heb ik ook wat pics geschoten, dus check it out.
Ook was er tussendoor wat ontspanning…de helft van het testteam is bovenop de berg (met een uitzicht waar je u tegen zegt) in een hot tub gaan relaxen. Heb er een filmpje van gemaakt, die als het goed is, hier ook op de site staat.
Op donderdag lag er een super poederlaag op en buiten de pistes, dus wij werden blij. Leuke offpiste dalafdaling tussen de bomen door gereden totdat…Marleen viel en daarbij haar knie blesseerde. Kon niet meer verder naar beneden skiën vanwege de pijn dus dan maar het laatste stukje achterop de rug bij een van de andere testers. Beneden meteen naar de dokter, die (gelukkig) alleen maar knieband verrekking constateerde. Brace gekregen, krukken gekregen, trombose spuit gekregen en een of andere crème zodat het goed zou moeten komen. Maar het heliskiën dat in de planning zat voor vrijdag, kon ik dus wel vergeten.
Nu in Nederland loop ik bij een fysiotherapeut, want mijn knie is nog behoorlijk stijf en pijnlijk, en over 2,5 week ‘moet’ ik nog een weekje naar de sneeuw…
Maar het komt allemaal goed, en deze testweek was weer een super ervaring!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Vanaf 1 december 2006 zal ik een heel seizoen doorbrengen in Saas Fee (Zwitserland). Ik ga daar werken bij Eskimos Ski & Snowboardschool (http://www.eskimos.ch/). adres: Haus Santa Fee, 3906 Saas Fee, Zwitserland. telnr: +41 79 285 3236

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 70786

Voorgaande reizen:

01 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: